Výrobě zbroje se začal Vladislav Rupert věnovat jako samouk ve svých jednadvaceti letech. Nejprve jednotlivé díly vyráběl podle vzorových střihů, které mu půjčoval pan Jiří Škola z Blovic. Zpočátku neuměl ani zbroj nýtovat a mnoho věcí bylo rovněž špatně „vyklepáno“. Zároveň, jak sám říká, nedodržoval jednotný styl, mísil např. gotické a renesanční prvky. Postupným studiem literatury se zdokonalil a docílil stylové čistoty.
Při výrobě zbroje se Vladislav Rupert často inspiroval fotografiemi zbroje, ale také originálními částmi zbroje. Právě originály byly zásadní pro pochopení, jak má brnění vyrobit, aby bylo plně funkční a pohyblivé.
V roce 1989 vytvořil pro zámek v Žinkovech dvě rukavice jako repliky původních exponátů, které byly odcizeny. Postupně vytvářel brnění i na zakázku, z velké části pro Karla Basáka, učitele šermu na DAMU a zakladatele šermířské skupiny DOMINIK. Právě pro pana Karla Basáka vyrobil čtyři půlzbroje. Též zhotovil zbroj pro hru Cyrano z Bergeracu do divadla Pod Palmovkou a několik morionů a prsní pláty do divadla Na Fidlovačce. Vladislav Rupert je rovněž autorem dvou brnění do muzikálu Excalibur pro divadlo Ta Fantastika.
Vedle zbroje se věnoval i výrobě chladných a palných zbraní, vytvořil například mušketu s doutnákovým zámkem ze 17. století.
Výrobou zbroje a zbraní se Vladislav Rupert zabýval přes dvacet let, během kterých zhotovil nepřeberné množství různých předmětů. Avšak ze zdravotních důvodů se již patnáct let výrobě zbroje nevěnuje. Od roku 2004 pracuje v Muzeu jižního Plzeňska v Blovicích, p. o. jako konzervátor.